A Certina sokat dolgozott azon, hogy óráit különlegessé tegye, és továbbra is sokak számára elérhető legyen. A gyár mindig is merész karórákat készített és ezt tovább fokozta az 1959-ben levédett DS rendszerrel, ami óráik megbízhatóságát nagyon magas szintre emelte.
Természetesen volt a piacon olyan modell, mely hasonló paraméterekkel rendelkezett, de rendszerint magasabb áron kerültek forgalomba, így vásárló közönségük erősen korlátozott volt.
A Certina szélesebb rétegeket szólított meg, és aki birtokolhatott egy ilyen órát, olyan teljesítményeket várhatott el tőle, amivel a drágább órák sem dicsekedhettek. A DS rendszer egy egyszerű ötletből ered. A futóművet nem rögzítették közvetlenül, hanem egy gumigyűrűt helyeztek el a szerkezet és a tok közé. Ez az egyszerű találmány tette a Certinát azzá ami! A mérnökök nem csak az óramű körül helyeztek el gumi O gyűrűt, hanem a korona és a hátlap is vaskos tömítéseket kapott. Később bebizonyosodott, hogy a gumi lassan elöregedik és így a futómű körül az O gyűrűt először műanyagra, majd a modern idők nagyobb igénybevételei miatt acélgyűrűre cserélték. A DS plus koncepció további alkotó elemei a Zafír óraüveg, ami erős igénybevételeket is kiáll, valamint a menetes korona és hátlap, illetve a szerkezetet burkoló acéllemez. Az idők folyamán több neves gyártó is átvette e rendszer főbb elemeit és az egész világon elterjedté vált a Certina korszakalkotó találmánya.
A DS rendszer ellenállóságának tesztelését megtekinteted a CERTINA történetéről szóló videó 1:22 percénél:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése